Hopp til navigasjon Hopp til innhold

24/7 i avtale med Microsoft

OSLO: Adm. direktør i annonsenettverket 24/7, Stein Georg Lillemoen (bildet), lanserte omsider listen med nettsteder han skal selge for. Microsoft Network var den store overraskelsen.

Lillemoen, Stein Georg

Etter en forsiktig etablering i februar kunne endelig 24/7 Media lansere seg offisielt med flere solid nettsteder i kurven.

Kick-off
Under dagens ”kick-off” snakket adm. direktør Stein Georg Lillemoen i 24/7 mye og varmt om deres nye partner MSN, som angivelig er Sveriges mest besøkte nettsted. Takket være mange trofaste Hotmail-brukere, er tjenesten blitt populær også i Norge.

– Vi er veldig spent på samarbeide med Microsoft. En unik fordel er at vi kan se på brukerprofilen for å tilpasse våre annonsekampanjer, sier Suzana Collis til ITavisen.

For å bli Hotmail-bruker må folk oppgi detaljert informasjon om inntekt, utdanning yrke osv. Noe som kan gjøre annonsering langt mer målrettet.

Store ambisjoner
24/7 Norge er eid av holdingselskapet 24/7 Europe, som igjen er eid av det Amerikanske 24/7 Media inc. i USA. Den norske avdelingen består i dag av Lillemoen og Dag Langfald som begge kommer fra SOL. Lillemoen regner med å ha 8 personer ansatt i løpet av sommeren.

Til tross for at selskapet ikke kom i gang før ett år etter verdens største annonsenettverk, DoubleClick, svekker ikke det Lillemoens optimisme.

– Vi skal bli en vinner i det norske annonsemarkedet, sa Lillemoen.