Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Annonsesamarbeid på nett

TELEGRAM: DoubleClick Norway går nå inn i samarbeid med A-pressen Nett om salg av annonser på forlagets nettsteder.

– Vi er glade for å ha fått med oss A-pressen Nett. A-pressen ble dermed det andre store forlagshuset, etter Hjemmet Mortensen, som valgte å sette ut salget av Internett-annonser til oss, sier daglig leder Jan Grønbech i DoubleClick Norway til Finansavisen.

Avtalen omfatter 14 nettsteder i A-pressens nettverk, hvorav mange av nettstedene tilhører regional- eller lokalaviser.

Størst i verden
DoubleClick er den største aktøren i verden innen annonsenettverk på Internett. 300 annonseselgere selger annonser på over 930 nettsteder.

39 i Norge
Den norske avdelingen av DoubleClick, DoubleClick Norway, har så langt samarbeidsavtaler om annonsesalg på 39 norske nettsteder.

DoubleClick Norway ble startet opp i juni i fjor. Selskapet teller i dag åtte ansatte, men regner med å øke til 12 i løpet av året.

Stikkord: Mobil