Fedeli, Franco

Annonse


Icon Medialab inntar Norge

Fedeli, Franco

Neo Interaktiv med sine 25 ansatte, blir en del av Icon Medialab, etter at Scandinavia Online selger utviklingsbyrået.

Konsolidering
1998 har vært et konsolideringsår for mange i internettbransjen, og SOL har vært meget hardt rammet av nedbemanning og hoderulling. Dette gir gode oppkjøpsmuligheter til nye aktører.

Icon Medialab som er notert på Stockholsmbørsen med en verdi på 600 millioner SEK, har filaler i Madrid, London, Helsinki, København, Brussel, Hamburg og San Fransisco. Og nå er tiden inne for å innta Norge. Med en børsverdi på cirka 600 millioner har selskapet råd til å kjøpe seg stor.

Annonse


– Vi regner med å ha cirka hundre ansatte i Norge i løpet av neste år, sier Fedeli.

Han bekrefter at Icon er i dialog med flere andre selskaper i Norge, men vil ikke utdype hvem som nå står for tur. Innen år 2000 skal selskapet være etablert i 16 land med 1000 ansatte.

Global og lokal
Fedeli understreker viktigheten av å ha et internasjonalt nedslagsfelt i webutviklingsbransjen.

– Hvis vi utvikler en løsning for en svensk bank, kan det være vanskelig å utvikle tilsvarende konsept for en konkurrerende bank i samme land. Ved å drive globalt kan vi utnytte synergieffekter, uten å komme i interessekonflikter, sier han.

Annonse