Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nye ansikt hos Telenor

OSLO: Lederposisjonene i de 13 nye forretningsområdene i Telenor preges av få ukjente navn. Unntakene er de tre områdene Finansielle tjenester, Elektronisk marked og Kringkasting/TV-distribusjon.

Det er tre “nye” navn som stiger opp på Telenor-himmelen.

Stig Eide Sivertsen
Tidligere adm. direktør i Nettavisen, Stig Eide Sivertsen, dukker opp som leder for Kringkasting/TV-distribusjon. Eide Sivertsen har kun kort fartstid i Telenor-systemet.

Forretningsområdet etableres gjennom å samle dagens aktiviteter i TV-distribusjon/Telenor Plus, Norkring og strategisk salg av satellittkapasitet fra Satellitt plattformtjenester.

Stein Opsahl
Elektronisk marked skal ledes av Stein Opsahl. Han kommer fra stillingen som adm. direktør i Telenor Link.

Forretningsområdet etableres i grenseområdene mot dagens Telenor Plus/Link, Bedrift og Nett. Dagens aktiviteter mot massemarked og mot bedrift slås ikke sammen ennå.

Morten Karlsen Sørby
Morten Karlsen Sørby kommer fra stillingen som økonomidirektør i konsernledelsen. Han har siden i høst vært viseadm. direktør i Telenor International. Nå skal Karlsen Sørby lede Globale nettverk.

Dette forretningsområdet dekker internasjonal nettkapasitet, internasjonal trafikk, internasjonale nettverk og verdiøkende tjenester.

Stikkord: Mobil