Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Katastrofe for nettreklame

TELEGRAM: Digilog ble etablert med den tanken at internettbrukere som så på annonser skulle belønnes med pizza, flyreiser og CDer. Men selskapet sliter og taper penger så det svir.

Aksjekursen har falt fra 31,50 til to kroner i løpet av ni måneder. Og pengene forsvinner raskt ut, skriver dagens Næringsliv.

Digilog taper en halv million i måneden, men holder likevel på å etablere seg i Tyskland.

Sen belønning
Tanken er altså at nettbrukere skal «belønnes» med en pizza, internett-abonnement eller flyreiser etter hvert som de samler poeng for å ha klikket på reklamene.

Digilog presenterer reklame på nettet, men problemet er at frekvensen på reklamene er veldig lav. Det fører til at det tar lang tid og mange timer for å skaffe seg en pizza.

Marked uten tro
Markedet svikter Digilog og selskapet har underskudd. Selskapet var priset til 91 millioner kroner i januar, mens prisen i dag er 5,8 millioner kroner.