Annonse


Konkurranse på reklametelefoni

Gratistelefonen betaler tellerskrittene hvis abonnenten er villig til å høre korte reklameinnslag i løpet av samtalen. Tilbudet gjelder både riks- og lokalsamtaler.

Oslo/Akershus først ute
Tilbudet gjelder i første omgang abonnenter i Oslo og Akershus, men vil være landsdekkende i løpet av 1998. Foreløpig kan man bare ringe gratis mellom vanlige telefoner. På sikt blir det også mulig å ringe gratis til utlandet og fra mobiltelefon, heter det i en melding fra selskapet.

– De som ringer mye kan raskt spare flere tusen kroner i året, sier daglig leder Gisle Roll Ludvigsen, i Gratistelefonen.

Prefiks
For å benytte seg av tilbudet, må du registrere deg hos selskapet. Når du er registrert, slår du først et prefiks, og deretter nummeret til den du vil snakke med. Mens samtalen kobles opp, hører du en ti-sekunders reklamesnutt. Deretter kommer det reklameinnslag hvert halvannet minutt. Reklamen betaler samtalen.

Annonse


Svensk konsept
Blant de første annonsørene på Gratistelefonen er Se & Hør-forlaget, plateselskapet BMG Ariola, CC Vest kjøpesenter og bilforhandlerne Isbergs og Iglebæk. forts.

Gratistelefonen har hentet konseptet fra Gratistel International i Sverige, som har patentert denne typen reklamebasert telefoni. Der har selskapet over 100.000 brukere, og interessen har vært enorm.

Global One-samarbeid
Annonsøren betaler bare for hver gang noen hører deres reklame. Budskapet kan tilpasses brukerens alder, kjønn, bosted, inntekt og fritidsinteresser, noe brukerne må oppgi når de registrerer seg.

Gratistelefonens hovedaksjonærer er Cmax Holding, Tore R. Nilsen og Petter M. Andresen. Gratistel International AB har også en betydelig aksjepost. Selskapet samarbeider med Global One Communications.

Annonse