Annonse


Reklametelefon på vei

Da prøveprosjektet med reklametelefon startet på Gjøvik i mars i fjor, kastet mange seg over denne muligheten til å ringe gratis. Samtalene ble finansiert av hyppige reklameinnslag, uten at det gikk ut over ringelysten.

Nå har Telenor Link analysert reaksjonene fra annonsører og brukerne. Resultatene er gjennomgående positive.

Reklame i starten
– Vi har arbeidet med å videreutvikle tjenesten, slik at den blir mer verdifull for annonsørene, forteller prosjektleder Emly Gullaksen hos Telenor Link.

Gjøvik-prosjektet var så populært at kapasiteten ble sprengt. Nå er kapasiteten utvidet. – Vi har dessuten forandret på reklameinnslagene. Under prøveprosjektet kom innslagene litt for ofte. Nå har vi lagt inn en reklamespot helt i starten og redusert hyppigheten, sier Emly Gullaksen.

Annonse


På Gjøvik var det først og fremst skoleelever, studenter og kvinner som benyttet seg av den gratis reklametelefonen.

Beslutning medio mars
Det har snart gått ett år siden prøveprosjektet ble avsluttet. Telenor Link har ønsket et samarbeid med Telenor Privat, fordi reklametelefonen egentlig er deres ansvarsområde. På grunn av omorganisering, har prosessen tatt lengre tid enn ventet. Reklametelefonen er rangert som en av Telenors viktigste prosjekter.

– Vi ønsker å ha det økonomiske på plass før vi eventuelt relanserer tjenesten, sier prosjektleder Gullaksen. – Beslutningen vil sannsynligvis bli tatt om en par ukers tid.

Annonse