IBM tar OL-gull

På åpningsdagen hadde nettsiden 19,6 millioner besøk, med opptil 1,5 millioner treff i timen. Under sommer-OL i Atlanta i 1996 lå trafikken på det meste på 17 millioner besøk. IBM var også ansvarlig for Atlanta-siden, men den gang var løsningen preget av en rekke svakheter.

Stjerneeksempel
Nagano-siden er et stjerneeksempel på en vellykket nettside. Siden, som er integrert med IBMs resultatservice, inneholder 30.000 underliggende sider.

Den offisielle OL-siden gir IBM god PR, men som hovedsponsor har da selskapet også gitt bort varer og tjenester for 150 millioner kroner til Nagano OL.

E-post til Jamaica
IBM har også laget et eget nettsted for fan-post. Her har 952 OL-deltakere sine egne sider. Hittil har IBM formidlet 71.000 e-postmeldinger til OL-deltakerne. Det er idrettsfolk fra USA, Japan, Canada, Australia og Jamaica (!) som får mest e-post. De mest populære er ishockey-lagene fra USA og Canada, og bob-laget fra Jamaica.

Annonse
Annonse