Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor mister kunder

TELEGRAM: I løpet av januar har 59.000 privatkunder hoppet over til Telenors nye konkurrenter. Dette er et bevis på at telekonkurransen virker. Elisabeth Gjølme i Telenor vil ikke ut med tall om selskapets trafikk.

– Årets mål var 50.000 kunder, men det passerer vi allerede nå i februar, sier viseadm. direktør Gunnar Evensen i Telia. som bekrefter at prognosene blir kraftig oppjustert.

Overraskende få aktører
Tele2s administrerende direktør Kenneth Gustafsson er dessuten overrasket over at det ikke har dukket opp mer enn to nye aktører i markedet:

– Jeg hadde forventet at aktører som Global One og Netcom hadde forsøkt seg på privatmarkedet, sier han til Aftenposten.

Gustafsson regner imidlertid med at flere av konkurrentene kommer.

Kunder som ringer
Ikke nok med at de nye operatørene får kunder, men de ringer også, sier både Telia og Tele2.

– Vi er godt fornøyd. Kundene ringer veldig bra, hevder Evensen i Telia, men vil ikke komme med konkrete tall.

– Vi kan heller ikke offentliggjøre tall, men vi har fått i gang trafikken. Det er langt viktigere for oss enn antall kunder, sier Gustafsson i Tele2, som mener utfordringen er å skaffe seg de rette kundene.

Aktiv overgang
– Vi tvinger kundene til å gjøre en egenaktivitet for å melde seg som kunde. Dermed tror vi at vi får de kundene som har en del teletrafikk, sier han.

Kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme vil ikke si noe til Aftenposten om Telenor nå registrerer reduksjon i trafikken.
Stikkord: Mobil