Annonse


Tysk nettmarked opp 50%

Friedhelm Lammoth sier til Reuters at han venter en sterk vekst i sin næring de neste årene, og at Internett vil være den viktigste drivkraften.

Lammoth er president i det tyske forbundet som organiserer bedrifter som driver med direkte markedsføring i Tyskland

140 milliarder
Lammoth mener omsetningen vil lande på omlag 140 milliarder kroner på det tyske markedet for direkte markedsføring i 1997. Dette er en økning på 10 prosent fra fjoråret.

– Internett vil fortsette med å øke veksten av direkte markedsføring og styrke inntrykket som et støttemedium for å få sitt budskap gjennom, og etterhvert utvikle seg til et primært medium – for eksempel for programvare og for flybilletter – spesielt de som handles kort tid før avreise, sier Lammoth.

Annonse


Global distribusjon for de små
– Internett gir de små dekkforhandlerene og de små tekstilfabrikkene mulighetene for global distribusjon som store selskap, sier Lammoth.

Han regner med at bransjen vil øke sin omsetning med 10 prosent i gjennomsnitt de neste årene.

Annonse