Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nettsted for 68-erne

OSLO: Mandag fikk endelig 68-erne sin egen nettside! Mens alle andre fokuserer på de under 30, satser amerikanske ThirdAge Media på det voksende antall «baby boomere» som er over 50.

Statistikken forteller at hvert syvende sekund fyller en amerikaner 50 år. En stadig større andel av befolkningen både i USA og i Norge, utgjøres av eldre. En undersøkelse viser at 7,6 millioner av de drøye 50 millioner Internett-brukerne i Nord-Amerika er 50 eller eldre, forteller Reuters.

Flittige nettbrukere
Third Age Media regner med at denne gruppen har mer tid til overs for Internett, enn de yngre brukerne. Det er dobbelt så sannsynlig at 50-åringene vil lese nettaviser og 30 prosent mer sannsynlig at de vil bruke nettbutikkene.

Møte- og markedsplass
ThirdAge satser på å lage et nettsted som får brukere med felles interesser til å kontakte hverandre og danne diskusjonsgrupper på nettet. I tillegg vil nettstedet være en markedsplass for mennesker som vil gjøre mest mulig ut av resten av sine liv.

En øy i Internett-havet
– Det er som en øy i midten av Internett-havet, – en trygg havn som folk gjerne vil komme tilbake til, sier grunnleggeren Mary Furlong. Hun er 48 år gammel og professor ved University of San Francisco

Mange annonsører
Third Age Media har mange store selskaper blant sine annonsører, og avtaler med Yahoo, Microsoft Network og Netscape. ThirdAge tilbyr kontaktannonser, bøker fra nettbokhandelen Amazon.com, bestefarsleker fra leketøyskjeden Toys ‘R’ Us, elektroniske postkort fra Hallmark, nyheter om pensjonsforsikring og matvarer levert på døren.