Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Slutt på kiosksex

TELEGRAM: De tallrike sexannonsene i britiske telefonkiosker må nå vike plassen for langt mer «anstendige» bankannonser.

Arkiv
Britene har forlengst oppdaget telefonkioskene som reklamekanal. Enhver som har kikket inn i en av Londons røde telefonkiosker, kan ikke ha unngått å legge merke til de tallrike småannonsene for tjenester og etablissementer man gjerne ikke snakker høyt om.

Bankannonser
Men nå har også britisk næringsliv oppdaget telefonkioskens muligheter som reklamekanal. I samarbeid med BT, skal telefonbanken First Direct nå starte en reklamekampanje i 2.000 britiske telefonkiosker.

Stimulerer kjøpelysten
Bankdirektør Peter Simpson uttaler at han har store forhåpninger til en ny kanal som finnes på bortimot hvert eneste gatehjørne. Han tror blant annet bankens annonser vil stimulere handelen ved at publikum bruker kioskene til å sjekke kontoen.

Stikkord: Mobil