Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Mer tid til pleie

OSLO: Telenor Bedrift har resepten klar for helse- og sosialsektoren. Telenors svar på helseminister Hernes’ handlingsplan er en intranettløsning.

Intranettløsningen First Eir skal gi fagpersonalet bedre tid til pasientene, og sørge for en faglig oppdatering, om produktet holder.

Satser
– Intranettløsningen First Eir er et svar på deler av Helseminister Gudmund Hernes’ handlingsplan mot år 2000, hvor to av satsningsområdene er: «Nettverk og informasjonsutveksling» samt «Forskning, utdanning, opplæring og kompetanseutvikling», sier adm. direktør Kjell Rune Nakkestad i Telenor Allianse – et datterselskap av Telenor Bedrift.

Informasjon
Verdifull pasienttid går ofte tapt i arbeidet med å innhente og tilegne seg informasjon.

For å hjelpe på problemet lanserer Telenor Nettstedet First Eir, som skal gi alle innen helse- og sosialsektoren i Norge mulighet til å jobbe og utveksle informasjon på tvers av posisjon og geografisk beliggenhet. Her skal også et fagpanel tilby assistanse når det gjelder spisskompetanse innen områdene helse- og sosialjuss, etikk, atferdsproblematikk, medisin, psykologi og IT/data, melder Telenor.

Kompetanse
– I praksis betyr dette at helse- og sosial personell i grisgrendte strøk får tilgang til den samme kompetansen som om han/hun skulle jobbet på en større institusjon.

– Intranettet First Eir er vårt bidrag til en mer effektiv og slagkraftig helse- og sosialsektor i Norge, sier Nakkestad i Telenor Allianse.

DatasikkerhetNavnet «Eir» er valgt etter den norrøne gudinnen for helse og helbredelse.