Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Annonser for tre mill.

OSLO: Gule Sider på Internett har solgt annonser for tre millioner kroner siden starten den 1. oktober i fjor. I år satser Telenor Media på å omsette Internett-produkter for hele 20 millioner kroner.

– Det er stor interesse for den elektroniske katalogen og vi har solgt for tre millioner siden 1. oktober. Dette ga oss tredje plass i Kapitaldatas oversikt, sier produktsjef Jan Staff i Telenor Media til Dagens Telecom.

65.000 oppslag
– Gule Sider på Internett er et supplement til papirkatalogen. Vi har gode besøkstall, målinger viser at vi har omtrent 65.000 oppslag på første side i løpet av en uke, sier Staff.

Den elektroniske telefonkatalogen er et søkeverktøy med samme adresser som i papirutgaven. Fordelen er at du får tilgang til bedrifter i hele landet. Annonsene er plassert som linker ved bedriftenes adresse og telefonnummer. De selges uavhengig av papirutgaven.

Høye ambisjoner
Telenors Gule Sider ble startet opp i september 1995, i forbindelse med Origo. Etter oppstarten har Telenor Media utviklet og justert den elektroniske telefonkatalogen i forhold til erfaringer som er gjort.

– Vi jobber også med å utvikle en rekke andre produkter for Internett. I år har vi budsjettert med kraftig vekst, og skal selge Internett-produkter for 20 millioner kroner, sier Staff til Dagens Telecom.