Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor betaler NetCom

OSLO: NetCom får nå både sterke beklagelser og økonomisk kompensasjon for Telenor Netts koplingstabbe, der NetComs kunder ble koplet direkte til en talebeskjed uten å få kontakt med kundeservice.

Arkivfoto
Telenor Nett og NetCom har nå inngått en avtale som løser striden om forholdet med feilkoplingen. Partene er enige om at avtalens innhold og beløpets størrelse ikke vil bli offentliggjort.

Midt i julekampanjen
«For tiden stor trafikk, vennligst prøv senere» var svaret innringerne fikk da de prøvde å ringe NetCom i tidsrommet mellom den 9. desember og 7. januar.

Feilkoplingen gjorde det umulig for mange av kundene å komme inn til NetComs kundeservice. At dette skjedde midt under NetComs julekampanje gjorde ikke saken noe bedre.

Unnskyldning ikke godt nok
NetCom vil ikke lenger godta at Telenor slipper billig unna tabber som gir økonomisk tap for nettlverandøren.

– Vi er lei av at Telenor alltid slipper unna med unnskyldninger, nå må vi bli strengere og kreve erstatning, sa adm. direktør Gert Munthe i NetCom da han la frem årsresultatet den 20. mars.

Ikke erstatning
Telenor erkjenner ikke at de har noen form for juridisk ansvar for å dekke NetComs eventuelle tap av kunder i perioden med feilkopling. Selskapet vil allikevel gi NetCom en økonomisk kompensasjon for det inntrufne, melder Telenor.
Stikkord: Mobil