Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nytt Falch-selskap

Oslo: Falch Gruppen ser store penger i elektroniske kataloger og handel på nettet og har derfor etablert et eget selskap, Falch Nye Medier, bare for elektronisk publisering.

Arkiv
– I første rekke retter vi oss inn mot business to business-markedet og da særlig bedrifter som er kommet så langt at de selv ønsker å ta i bruk elektronisk handel, forteller markedsdirektør Erik Greger Andreassen i Falch Gruppen til Dagens Telecom. Nylig etablerte gruppen et eget selskap, Falch Nye Medier, som satser på å bli en av de store innen elektronisk handel på nettet.

Samarbeid med iCat
Selskapet får en «flying start», ettersom det allrede samarbeider med iCat (Internet Catalog), som i dag sitter på mellom 70 og 80 programutviklere. Dermed mener Greger Andreassen at selskapet disponerer det nødvendige verktøy til å skape seg en mer industriell profil enn konkurrentene.

Kataloger
Falch Gruppen tar mål av seg til å bli en partner for kunden i videste forstand og ikke bare en produsent av hjemmesider. Greger Andreassen tror kataloger i seg selv vil oppleve en ny æra som følge av internetteknologien: – En katalog vil være alt fra enkel brosjyrer til svære «mursteiner». Fordelen er at de kan oppdateres når som helst og at du slipper de tradisjonelle trykke- og distribusjonskostnadene. Dette er noe av bakgrunnen til at vi ønsker å «spisse oss» inn mot akkurat kataloger og elektronisk handel.