Skjermdump

Annonse


Send posten hit!

SkjermdumpNå ønsker flere selskaper å tilby permanente adresser, så som [email protected] eller [email protected]. Slike adresser ville jo være meningsfulle hele livet, skriver USA Today. Vi er imidlertid ikke helt sikre på Rosenborg-adressen etter onsdagens oppgjør med Juventus.

Send posten hit
Den amerikanske e-post-katalogen WhoWhere lanserte i forrige uke tjenesten MailCity (www.mailcity.com). Når brukerne registrerer seg der, får de adressen Feil! Fant ikke referansekilden.. Deretter oppgir de sine gamle adresser og ber tjenesten sende all e-post til postboksen hos MailCity.

Pulserende annonser
Den nye tjenesten er gratis. Brukeren setter opp e-post-programmet sitt til å gå til MailCity, og registrerer et passord for å åpne postkassen. Det eneste minuset er at han må avfinne seg med pulserende annonser på toppen av skjermen når han leser posten. Det er slik WhoWhere tjener penger.

@disney.com
WhoWhere planlegger å selge denne teknologien til organisasjoner, som elevorganisasjoner og Røde Kors, og til selskaper mer sterk merkeidentitet, som Disney. Kanskje 5-åringen din ender opp med en disney.com-adresse?

Annonse


Konkurrentene
MailCity hos WhoWhere er ikke alene om å tilby gratis nett-adresser. Blant konkurrentene finner vi HotMail, RocketMail og NetAddress. Noen av dem vedlegger annonser i mottakerens brev.

Lettere å skifte
Gratis, permanente adresser kan bli spesielt populære blant mer tilfeldige e-post-brukerne. Og Internett-tilbyderne må regne med at kundene blir mindre tilbakeholdne med å skifte tilbyder.

Annonse