Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Først med annonseguide

OSLO: Multimedieselskapet New Media Science (NMS) la mandag ut Norges første guide for nettannonsører.

Arkiv
– Media Online representerer noe helt nytt; et nettsted med komplett oversikt over hvor du kan annonsere på nettet, forteller adm direktør Erling Maartmann-Moe i New Media Science til Dagens Telecom.

Sentral
Maartmann-Moe beskriver nyskapningen som en «sentral» for nettannonser. Her vil nettsteder kunne presentere seg med tilbud og kampanjer. Med referanse til sine respektive trafikkmålinger. NMS spiller dermed rollen som en nettets annonseformidler.

Selskapet vil hente sine inntekter fra rent annonsesalg, i tillegg til eventuelle provisjoner.

Direkte bestilling
Kundene vil få mulighet til å for eksempel krysse av for varer de ønsker mer informasjon om. Det vil også bli mulighet for å bestille varer direkte fra skjermen. Maartmann-Moe har god tro på at markedet for nettannonser fremover og tror på en mer bevisst annonsering.

Blandingsannonser
– Jeg tror vi vil få en type blandingsannonser med henvisning. En avisannonse vil for eksempel henvise til en annonse på nettet – og da snakker vi i langt større grad mer rendyrkede kampanjeannonser og ikke generelle hjemmeside, sier Maartmann-Moe.

Se også: Syvdoblet nettomsetning