AT&T Worldwide Intelligent Network er navnet på nettet som i 1996 gjennomførte så mange samtaler – en økning på 10,3 prosent fra året før og selvfølgelig en rekord som intet annet nett er i stand til å slå.
I gjennomsnitt betyr dette 220 millioner samtaler daglig, mens den travleste dagen i AT&Ts historie var 2. desember 1996. På denne ene dagen taklet nettverket 271,1 millioner samtaler.
Forøvrig teller også AT&T Defects Per Million (DPR, feil pr million samtaler). Dette tallet viser at ut av 1 million oppringninger, var det bare 124 som ikke kom frem på grunn av nettverksfeil. Dette betytr, i følge AT&T, at man kan stole på nettverket i 99,99 prosent av tilfellene (eller, for å være nøyaktig, så var 99,9876 prosent av oppringingene vellykket.)Betalingsproblemer
Men dette betyr ikke at AT&T lever en bekymringsløs tilværelse. For minst like viktig som telefonforbindelsen er regningen – og her har selskapet problemer for tiden. I fjerde kvartal i fjor økte antallet avskrevne fordringer med 200 millioner dollar. Hovedårsaken er konkurransen blant teleleverandørene, sa selskapets finansdirektør Richard Miller da resultatene ble fremlagt i New York. Enkel sak
– Tidligere var saken enkel, sa Miller: – Hvis du ikke betalte regningen, mistet du forbindelsen. Nå har vi flere leverandører. Dermed kan abonnenten bare gå til konkurrentene når vi kobler ut tjenesten.

Annonse