Under vignetten «Global Intranet» vil Sprint, Deutsche Telecom og France Telecom tilby sine intranettjenester til store, multinasjonale selskaper og virksomheter. Selskapene vil få markedsføringsansvaret for de nye tjenestene i sine respektive hjemland – USA, Tyskland og Frankrike – mens Global One skal selge konseptet i verden forøvrig.
Prøvedrift i ’97“Global Intranet”-tjenestene vil gjøre det mulig for multinasjonale selskaper å ta i bruk Internett og World Wide Web-teknologier i sine interne bedriftsnett. Tjenestene er ment å skulle skape «ett, verdensomspennende miljø for informasjonsdeling og elektronisk kommers» for å bruke troikaens egne svulstigheter.

Luftfartsselskaper, bilfabrikanter, helsesektoren, mediabransjen og teknologiselskaper tar i økende grad i bruk intranett for å forbedre og effektivisere sine tjenester, kutte kommunikasjonskostnader, øke produktiviteten og forbedre kommunikasjonen mellom de ansatte, kunder og leverandører. I en fersk spørreundersøkelse American Express/Harris har foretatt blant 334 amerikanske toppledere innen bank, forsikring og finans, svarte 61 prosent at de er i ferd med eller vurderer å sette opp intranett, hevder Sprint.

Annonse
Annonse