Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Metro Exodus blir større enn de forrige titlene. (Ill.: Deep Silver)

Slik blir «Metro Exodus» som lanseres i høst

Nye detaljer om det russiske, postapokalyptiske eventyret.

Utviklerne tar en ny retning med lanseringen av «Metro Exodus», det tredje spillet i den kritikerroste serien.

Større og med kjøretøy

En av de største endringene er at spillet blir mer åpent enn tidligere og man er ikke låst til de trange gangene i undergrunnen. I «Metro Exodus» utforsker man den russiske villmarken, men overfor Game Informer sier utvikler 4A Games at det ikke er snakk om et åpen verden-spill.

Historien er fremdeles lineær slik at man ikke kan gå tilbake til andre, store områder. Uansett er det nok å utforske og man kan gjøre det med ulike kjøretøy. Blant annet toget «Aurora» som også kan oppgraderes.

Man kan likevel forvente en større opplevelse enn tidligere Metro-spill. Handlingen i «Exodus» er satt til et helt år der hver del representerer en ny årstid. Blant annet kommer det frem at høst-delen er satt til fjellet.

Skroter kuler som valuta

Detaljer fra byggesystemet er også avslørt og utviklerne har valgt å gå bort fra «ammunisjonsøkonomien» – man brukte kuler som valuta – fra de foregående spillet. Nå likner det mer på systemet i Fallout og man blir nødt til å vedlikeholde våpnene for at de ikke skal gå i stykker.

Alle detaljene kan du lese på Game Informer.

«Metro Exodus» lanseres til PC, PlayStation 4 og Xbox One senere i år.

 

Kilde:
Game Informer