Utviklerne tar en ny retning med lanseringen av “Metro Exodus”, det tredje spillet i den kritikerroste serien.
Større og med kjøretøy
En av de største endringene er at spillet blir mer åpent enn tidligere og man er ikke låst til de trange gangene i undergrunnen. I “Metro Exodus” utforsker man den russiske villmarken, men overfor Game Informer sier utvikler 4A Games at det ikke er snakk om et åpen verden-spill.
Historien er fremdeles lineær slik at man ikke kan gå tilbake til andre, store områder. Uansett er det nok å utforske og man kan gjøre det med ulike kjøretøy. Blant annet toget “Aurora” som også kan oppgraderes.
Man kan likevel forvente en større opplevelse enn tidligere Metro-spill. Handlingen i “Exodus” er satt til et helt år der hver del representerer en ny årstid. Blant annet kommer det frem at høst-delen er satt til fjellet.
Annonse
Skroter kuler som valuta
Detaljer fra byggesystemet er også avslørt og utviklerne har valgt å gå bort fra “ammunisjonsøkonomien” – man brukte kuler som valuta – fra de foregående spillet. Nå likner det mer på systemet i Fallout og man blir nødt til å vedlikeholde våpnene for at de ikke skal gå i stykker.
Alle detaljene kan du lese på Game Informer.
“Metro Exodus” lanseres til PC, PlayStation 4 og Xbox One senere i år.
Kilde:
Game Informer
Annonse