Kun dager etter at Epics Tim Sweeney, en av hovedpersonene bak Unreal Engine sin vanvittige suksess slaktet Microsofts UWP-plattform, slår Microsoft konkret tilbake.
– De ønsker å sabotere for Win32 Steam
For Sweeney hevder at Microsoft har som plan å sabotere Steam som er en Win32-applikasjon i Windows 10 med gradvis å gjøre applikasjonen dårligere og dårligere og derfor samtidig ramme Epic Games egne spill og grafikkmotoren de lisensierer til spillutviklere.
Nå har Microsoft lansert en Unreal Engine 4-versjon som utviklere kan bruke til å lage Universal Windows Platform-apper med grafikkmotoren.
Alle kan laste ned
Selv om dette ikke direkte påvirker påstanden hans om at Microsoft ønsker å sabotere for Valves Steam, noe de fortsatt kan gjøre skal vi tro ham, betyr dette at Microsoft på ingen måte ønsker å stoppe Epic Games sin grafikkmotor til å nå markedet, og derfor ikke Epics spill eller grafikkmotor-partnere.
Annonse
Kildekoden er tilgjengelig (men kun for de med GitHub-konto og som samtidig registrerer sin interesse – mer info her om du er utvikler) på GitHub-en til «Microsoft Xbox Advanced Technology Group».
Kilde:
MSPoweruser
Annonse