Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Dette er GPUOpen. (Ill.: AMD)

Slik skal AMD gjøre spill-grafikken bedre

Spill: Utfordrer endelig Nvidia GameWorks.

GPUOpen er AMDs svar på Nvidia GameWorks lansert mars i fjor.

AMD sliter fortsatt på PC-markedet
GPUOpen er åpen kildekode og inneholder verktøy, grafikk-effekter, bibliotek og utviklersett. GPUOpen lanseres i januar.

AMD er nødt til å gjøre noe. De leverer riktignok grafikkbrikkene til Xbox One og Playstation 4, men på PC-markedet dominerer Nvidia.

For sent?
Nvidia GameWorks er for lengst å finne i de viktigste spillene der plattformen sørger for å kalkulere realistisk hår, skygger og avansert fysikk-prosessering for å kunne ødelegge verdenen rundt deg.

Når GameWorks brukes på en maskin med AMD-GPU, derimot, blir ofte ytelsen og grafikk-kvaliteten lidende. Dette må AMD gjøre noe med, men man kan jo spørre seg hvorfor de ikke startet tidligere.

AMD GPUOpen.
AMD GPUOpen.

 

Kilde:
Ars Technica

Stikkord: amd, nvidia, Spill