Lav markedsandel på hjemmemarkedet har lenge vært Neras såre punkt. De siste årene har det norske markedet stått for 16 – 25 prosent av teleleverandørens samlede inntekter. Nå tar selskapet sikte på å styrke stillingen på det nasjonale markedet, først og fremst gjennom en økt satsning på salg av Inmarsat-terminaler til skip.
Selger Inmarsat-terminalerSom ledd i strategien har selskapet kjøpt opp 45 prosent av aksjene i det veletablerte Oslofirmaet Ratek AS. Firmaet skal heretter stå for salg og markedsføring av Neras Inmarsat-terminaler i Norge. – Nera gjør dette for å oppnå økt nærhet til norsk skipsfartsnæring. Service og oppfølging vil bli styrket, sier informasjonsjef Helge Skaar i Nera til Dagens Telecom.Nytt navn
I forbindelse med oppkjøpet skifter Ratek navn til Neratek AS.
Annonse
Annonse