Tusenvis av amerikanere gledet seg til å pakke opp et nytt Kindle-lesebrett fra Amazon på 1. juledag (dagen amerikanerne gjør slikt).
Ustabil julenisse
Men noen måtte natt til i går legge seg skuffet med sin gamle Kindle, sin iPad eller kanskje ikke noe i det hele tatt.
For julenissen kom ikke til alle i år. I hvert fall ikke den julenissen som verdens største nettbutikk bruker.
– Forferdelig lei oss
Amazon gir nemlig sin samarbeidspartner UPS skylda for at varene ikke kom fram.
Annonse
– Vi er forferdelig lei oss, sier talskvinne Natalie Black til den amerikanske TV-kanalen CNN.
Ikke-svar fra UPS
Hos UPS er de så pinlig berørte at de nærmest svarer «goddag mann økseskaft» når de blir bedt om en forklaring.
– Vi har et samarbeid med Amazon. Vi vil helt klart jobbe med alle våre detaljhandlere. Vi kommer til å oppfylle våre serviceforpliktelser. Hva det eksakt innebærer vet jeg ikke, men vi skal jobbe med dem for å opprettholde samarbeidet, skriver UPS i en mildt sagt noe ullen offisiell uttalelse.
Kule varmt på nettet
Det er neppe et svar kundene er fornøyd med.
For i romjula har det gått kule varmt både på Facebook, Twitter og på ulike nettfora.
– Tusen takk for å ha ført oss bak lyset og løyet til oss hele dagen, skrev Mo Husseini på Twitter, med klar adresse til UPS.
Annonse