apple vision pro
Apple posisjonerer enn så lenge Vision Pro som et underholdningsprodukt

Annonse


Netflix-sjef rakker ned på Apple Vision Pro

Netflix, YouTube og Spotify blir ikke å finne som apper når hodesettet til Apple lanseres 2. februar.

Har ikke helt trua

Sistnevnte har vært i krig med Apple i mange år, så det overrasker ikke, men hva er årsaken til at Netflix og YouTube stritter i mot å levere egne apper? Begge tjenestene vil kunne brukes i Safari, men det er jo ikke like praktisk. Vi tipper de kommer til å levere apper etter en stund, men akkurat nå er det offensiv PR-ordbruk av det negative slaget som kommer fra Netflix sin med-sjef Greg Peters som er usikker på om noen kommer til å bruke det. Dette etter at Apple skal ha solgt opp til 180 000 i forhåndsbestillingsperioden.

Peters omtaler produktet som “subscale,” (vi regner med han sikter til få eiere – at det ikke er skalert opp til en stor nok brukerbase enda) og er usikker på om noen vil gidde å bruke det. “Vi må være forsiktige med å sørge for at vi ikke investerer på områder som ikke gir avkastning, og jeg vil si at vi får se hvor det går med Vision Pro.” Det er umulig å sammenligne forhåndsbestillingstallene med noe annet produkt grunnet prisen og fordi markedet fremdeles ikke har helt myknet for VR og AR.

Har døra på gløtt

Peters myker videre opp, og sier at de har et flott samarbeid med Apple på de fleste områder, men at det “noen ganger tar litt lenger tid.” Det er tvilsomt det ville tatt selskapet lang tid å lage et luft-berøringsgrensesnitt for Vision Pro da Apple jo leverer det som skal til av SDK-er. For oss virker det mer som en “fleks,” eventuelt at de ønsker å distansere seg fra en eventuell flopp av et produkt. Det er det også en mulighet for, men det er liten sjanse for at Apple ikke kommer til å iterere produkt-gruppen med nye produkter.

Annonse