Se den nye RTX-grafikken “Icarus” får

icarusrtxgi
Icarus lanseres 4. desember med "RTX Global Illumination".

Annonse


“RTX Global Illumination (RTXGI)” er ikke på vei før nå, og det er Icarus som blir en av det aller første spillet åpen-verden-spillet som drar nytte av RTX-teknologien. Også DLSS er på plass.

Icarus lanseres 4. desember

Utvikleren er det mindre studioet RocketWerkz. Spillet er foreløpig i beta på Steam, der DayZ-skaper Dean Hall og hans studio har lagt ut spillet for beta-testing før lanseringen lørdag 4. desember. At det er Hall skaper selvsagt litt ekstra hype rundt tittelen.

RocketWerkz forklarer “RTXGI”:

“Icarus vil være et av de første spillene i verden som bruker Ray Traced Global Illumination i en åpen verden.

RTX Global Illumination (RTXGI) skaper dynamisk, realistisk gjengivelse for spill ved å beregne diffus belysning med strålesporing. Den modellerer mer realistisk hvordan lyset sprettes på overflater (indirekte lys) i stedet for å være begrenset til kun det lyset som treffer en overflate direkte fra en lyskilde (direkte lys). Dette gir uendelig sprettbelysning og myk skyggekanter, som viser hvordan lys og farger spretter av nærliggende overflater.

Annonse


Hva dette betyr for Icarus er at du vil kunne se flere detaljer i underveksten som er skyggelagt av trær, bedre belysning i huler, skogbranner som reflekterer hytter som snart brenner, vakre romskip flyvninger og flere detaljer om natten. Skygger vil ha flere detaljer og færre mørke flekker. Belysningen vil endres etter hvert som baser bygges eller trær hugges.”

ICARUS is a session-based PvE survival game for up to eight co-op players or solo. Explore a savage alien wilderness in the aftermath of terraforming gone wrong. Survive long enough to mine exotic matter, then return to orbit to craft more advanced tech. Meet your deadline or be left behind forever.

Annonse