Blir det endelig en slutt på over 100GB store installasjoner av Call of Duty-spill?
Oppdatert, 28. oktober, 11:46:
Vi skrev at teknologien som brukes er tekstur-pakking, men det er ikke hvordan de har løst det: i stedet lastes det ned mer tekstur-informasjon fra nettet. Dette er valgfritt slik at man kan spille uten nett eller droppe det om nettet er ustabilt.
Oppdatert, 28. oktober, 11:40:
Annonse
- Xbox One: 56,6GB
- Xbox Series X/S: 61GB
- PS4: 93.12GB (54,65GB nedlasting)
- PS5: 89.84GB (64,13GB nedlasting)
Call of Duty: Vanguard vil kanskje legge beslag på under 100GB
Ja kanskje, er svaret, i det minste for Vanguard (5. november) som nytter en strømmeteknikk av teksturer som sparer fra 30 til 50 prosent diskplass på de nyeste konsollene og PC. Dette er ikke strømming fra nettet selvsagt, men muligheten for moderne konsoller og maskiner å hente ut informasjon fortløpende fra pakkede teksturpakker. Dette krever kjapperer disker og moderne CPU-er, og er årsaken til at Xbox One og PS4 ikke kan gjøre det samme.
Vi vet hvor stort Vanguard er enda
Det er foreløpig ikke avslørt hvor stor installasjonen er. Er Vanguard større enn de foregående spillene i serien hjelper det ikke så mye, men hvorfor ikke implementere teknologien i Black Ops og Warzone også?
Annonse
Annonse