Xiaomisommeren2021
Xiaomi gjør det utrolig godt i sine nye marked, og har derfor klart å klatre inn på andreplass.

Annonse


Nå er målet VERDENSDOMINANS: Apple slått av Xiaomi som økte med 83 prosentpoeng

Dette er som vanlig ikke offisielle tall, da Apple ikke avslører hvor mange produkter de selger, men analyseselskapet Canalys følger med på markedet og har beregnet.

Se som Xiaomi fosser frem!

Det er mulig å hente ut omtrent korrekte tall ved å undersøke tallene til Apple og Android-produsentens underleverandører, som jo må legge frem sine regnskapstall som alle andre.

På topp finner vi stadig Samsung, etterfulgt av Xiaomi som har opplevd en helt vanvittig vekst på 83 prosentpoeng, mens Apple nå er å finne på tredjeplass globalt med en markedsandel på 14 prosent, noe som kun er opp ett prosentpoeng.

Dette må selskapet klare for å kunne slå Samsung

Heldigvis er det et svar på hvordan Xiaomi klarte å fosse frem så utrolig mye: de økte forsendelsene av mobiler med 300 prosent, fordelt på Afrika, Latin-Amerika og Vest-Europa.

Annonse


For å klare å ta rotta på Samsung, som gjør det bra igjen etter å ha vinglet litt i topp-segmentet, må Xiaomi selge flere dyre mobiler som deres egen Mi 11 Ultra. Dette fordi marginene til selskapet nå er langt lavere enn konkurrentene.

Samtidig som Oppo nå har kontroll på OnePlus, og vi vet at Vivo også er ute etter å kapre nye marked, så skal det bli tøft for Xiaomi som for de andre.

Slik analyserer Canalys markedet

“Xiaomis utenlandske virksomhet vokser kjapt; som et eksempel økte forsendelsene med mer enn 300 prosent i Latin-Amerika, 150 prosent i Afrika og 50 prosent i Vest-Europa.

Selskapet forvandler nå forretningsmodellen fra utfordrer til en klar stjerne, med initiativer som konsolidering av partnere og mer kontroll over styringen av eldre aksjer i det åpne markedet.

Det er fortsatt stort sett skjevt mot massemarkedet, men sammenlignet med Samsung og Apple er den gjennomsnittlige salgsprisen henholdsvis rundt 40 og 75 prosent billigere. Så en viktig prioritet for Xiaomi i år er å øke salget av dyre enheter, for eksempel Mi 11 Ultra.

Det blir en tøff kamp, ​​med Oppo og Vivo som søker seg inn på det samme målet, og begge er villige til å bruke store penger på markedsføring for å bygge merkevarene sine på en måte som Xiaomi ikke i like stor grad er interesserte i.

Alle leverandører kjemper hardt for å sikre komponentforsyning på grunn av global mangel, men Xiaomi har allerede siktet seg inn på sin neste pris: å erstatte Samsung for å bli verdens største leverandør.”

Annonse