galaxydronerirland
Samsung og Manna samarbeider om å levere Galaxy-produkter med droner i Irland.

Annonse


Nå drone-leverer Samsung Galaxy S21 til døra på tre minutter

Samsung gjør noe moro med mobil-leveranser: drone-levering!

Samsung samarbeider med Manna “Drone Delivery”

Det gir mening for mobiler har en perfekt størrelse og vekt for slike små leveranser som man ofte venter spent på å teste – neste skritt må være å få dem drone-flydd rett fra fabrikken i Kina samme dag pressekonferansen konkluderer.

Men i første omgang er det altså kun snakk om Irland, men med nye produkter: S21 Ultra, Galaxy Buds Pro, Galaxy Tab S7 samt Galaxy Watch 3 og den helt nye Galaxy A-serien.

Aller først er Oranmore som er først ut, men planen er å rulle ut dette i hele landet.

Manna sier i pressemeldingen at samarbeidet med Samsung er det første i verden, men at de fra før av drone-leverer medisiner, mat, dagligvarer og bøker i det samme området. De er altså ikke helt ferske, noe Samsung helt sikkert setter pris på selv om mobilene er vanntette.

Dette sier Manna

“Vi ser at potensialet for drone-leveranser er enormt. Samsung er en av de mest innovative og mest kjente merkevarene i verden som alltid setter sine kunder først. Dette er årsaken til at vi virkelig er begeistrede for å skrive det neste kapitelet med dem”, forklarer Alan Hicks, Mannas CTO.

Selskapet opererer dronene, som er selvflygende, fra restauranten, kjøkkenet eller butikken som trenger drone-leveranser.

Eamonn Grant, Samsungs sjef for nett-salg i Irland og Alan Hicks, CTO hos Manna.

Leverer Galaxy-produkter på minutter

De spesial-designede dronene flyr i 50 til 80 meters høyde rett til kundenes hus med hastigheter på 100 km/t. Det betyr at de kan utføre leveranser på kun tre minutter.

Dette er det første programmet i sitt slag, og Samsung kommenterer det slik:

“Hos Samsung leter vi alltid etter måter å bringe meningsfull innovasjon til våre kunder, så vi er veldig glade for å være det første teknologiselskapet i Irland som gjør produktene våre tilgjengelige for våre kunder via dronelevering.

Å kunne levere produktene våre til kundene innen tre minutter etter at de har forlatt utsendelsessenteret er et glimrende eksempel på innovasjon i bevegelse. En overlegen kundeopplevelse er kjernen i det vi gjør, og med denne nye tjenesten omfavner vi det vi tror vil være fremtiden for detaljhandel. I det nåværende miljøet er det ingen bedre tid å tilby et kontaktløst alternativ til å “klikke og hente” – vi er veldig begeistret for å samarbeide med Manna for å oppnå dette.”

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse