Hopp til navigasjon Hopp til innhold

– Aldri vært enklere å skrive kode på en PlayStation som på PS5

God nyhet fra Sony-sjefen.

Vi gleder oss til lanseringen av nestegenerasjons konsoller fra både Sony og Microsoft. Både PlayStation 5 og Xbox Scarlett lanseres etter planen julen 2020, og de to selskapene bruker enhver anledning til å skape litt spenning. For Sony sin del gjelder det i denne omgang å tegne et bilde av hvor enkelt det er å skrive fungerende kode på PlayStation 5 sammenlignet med eldre modeller.

Gir hint om bakoverkompatibilitet

– En ting som gjør meg spesielt optimistisk er at vi hører fra utviklere hvor enkelt det er å få kodene til å kjøre på PS5, og at det er en helt annen opplevelse enn andre PlayStation-plattformer.

Utsagnet tilhører Sony-toppen Jim Ryan i et intervju med GamesIndustry, der han setter situasjonen opp mot hvordan den tidligere har vært. Enkelte husker muligens rapportene som i sin tid dreide seg om de store utfordringene spillutviklere opplevde på PS3.

Ryan var også opptatt av å nevne PlayStation-fellesskapet som en helhet. Han påpekte at overgangen fra PS4 til PS5 skjer i en skala man aldri har sett maken til før, noe vi kan tolke i retning av bakoverkompatibilitet for nå.

Kilde:
Wccftech

Stikkord: koding, playstation, programmering, ps5, sony, utviklere