Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Her er svaret på hvordan ray-tracing kan brukes i nestegenerasjonsspill

Square Enix vet hva de gjør.

Med alt fra Battlefield V og Minecraft til eldre spill som Quake og Doom har vi sett hvordan ray-tracing kan gjøre underverker med lysforholdene i et spill for å gjøre spillopplevelsen mer realistisk.

Backstage-setting

Nå er Square Enix på ballen med en demo fra Luminous Productions-studioet deres der de bruker den relativt nye grafikkteknologien til å sette sammen en ganske intim video av en kvinne som pynter seg. Litt rar setting for en demo av denne typen med andre ord, men anledningen gir mulighet for å vise frem detaljer på måter vi sjeldent har sett før.

På Nvidias blogg fortelles det at demoen er svaret på et spesifikt spørsmål: «Hvordan kan man bruke ray tracing i et nestegenerasjonsspill?» og selvfølgelig kan ikke en se bort i fra at flere Square Enix-spill vil preges av teknologien i årene som kommer.

Kilde:
The Verge

Stikkord: ray-tracing, Square Enix