Kan dette være den beste ødeleggelsesfysikken vi har sett i spill?

fysikk-spillmotor
Gustafsson skryter av at spillet kan kjøre stabilt med 60fps på et GTX 1070-skjermkort og en firekjerners prosessor.

Vi har sett litt av hvert innen spillfysikk enten det er realistisk kjøring, skyting eller ødeleggelse utviklerne har gått for. Det er sistnevnte som er fokuset i et kommende spill som svensken Dennis Gustafsson utvikler.

Slår både Battleifeld og Rainbow Six

Med hensyn til fysikken så blekner spill som Battlefield og Rainbow Six Siege i forhold til demonstrasjonen man får sett i videoen under. Både Battlefield og Rainbow Six er kjent for å ha et av de beste måtene å håndtere destruksjon og ødeleggelse på, slik at det i seg selv er en stor bragd:

Spillet har foreløpig ingen navn, men Gustafsson forteller at det snart dukker opp en Steam-side der du kan holde oppdatert med lanseringstidspunkt og lignende når dette foreligger. En “early access”-tilgang til spillet blir tilgjengelig så fort spillet er klart, skriver TweakTown.

Annonse

Stabilt på et GTX 1070-kort

På Twitter skriver han dessuten at spillet har raytracing i sanntid (ikke RTX) og at spillet kan kjøre stabilt på 60 bilder i sekundet med et GTX 1070-skjermkort og en firekjerners prosessor. Årsaken til at det går såpass jevnt til tross for at det tilbyr raytracing i sanntid skal være at spillet visstnok baseres på såkalt voxel-teknologi med 3D-piksler.

Har du sett bedre ødeleggelse i andre spill?

Kilde:
TweakTown

Annonse
Annonse