Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Gustafsson skryter av at spillet kan kjøre stabilt med 60fps på et GTX 1070-skjermkort og en firekjerners prosessor. (Ill.: Bluedrake42/YouTube)

Kan dette være den beste ødeleggelsesfysikken vi har sett i spill?

Topper det hele med raytracing i sanntid.

Vi har sett litt av hvert innen spillfysikk enten det er realistisk kjøring, skyting eller ødeleggelse utviklerne har gått for. Det er sistnevnte som er fokuset i et kommende spill som svensken Dennis Gustafsson utvikler.

Slår både Battleifeld og Rainbow Six

Med hensyn til fysikken så blekner spill som Battlefield og Rainbow Six Siege i forhold til demonstrasjonen man får sett i videoen under. Både Battlefield og Rainbow Six er kjent for å ha et av de beste måtene å håndtere destruksjon og ødeleggelse på, slik at det i seg selv er en stor bragd:

Spillet har foreløpig ingen navn, men Gustafsson forteller at det snart dukker opp en Steam-side der du kan holde oppdatert med lanseringstidspunkt og lignende når dette foreligger. En «early access»-tilgang til spillet blir tilgjengelig så fort spillet er klart, skriver TweakTown.

Stabilt på et GTX 1070-kort

På Twitter skriver han dessuten at spillet har raytracing i sanntid (ikke RTX) og at spillet kan kjøre stabilt på 60 bilder i sekundet med et GTX 1070-skjermkort og en firekjerners prosessor. Årsaken til at det går såpass jevnt til tross for at det tilbyr raytracing i sanntid skal være at spillet visstnok baseres på såkalt voxel-teknologi med 3D-piksler.

Har du sett bedre ødeleggelse i andre spill?

Kilde:
TweakTown

Stikkord: fysikk, gaming