Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Forbrukerrådet mottar oftere spørsmål om Tesla. (Ill.: Tesla)

– Nordmenn har all grunn til å være misfornøyde med Tesla

Servicekapasiteten er sprengt.

Over 26 000 Tesla-biler på veiene i Norge, og en stor økning de seneste årene, har ført til at verkstedkapasiteten er sprengt, skriver Dagens Næringsliv.

Vurderer mobile servicekjøretøy

På Twitter skriver Tesla-sjef Elon Musk at han forstår at nordmenn er misfornøyde.

– Nordmenn har all grunn til å være misfornøyde med Tesla. Vi har problemer med å utvide serviceverkstedene, spesielt i Oslo, skriver han på mikrobloggen og legger til at de jobber med  en mulig løsning på problemene.

– Det kan løse seg raskt med mobile servicekjøretøy fra Tesla, men vi venter på godkjenning fra myndighetene.

Stilles flere spørsmål

Tidligere denne uken publiserte Forbrukerrådet sin halvårsrapport over henvendelser fra forbrukere på spørsmål eller klager om selskaper. I fjor lå Tesla på 24. plass, mens de så langt er på 4. på firmatoppen over selskapene det stilles flest spørsmål om.

Av de 29 234 spørsmålene Forbrukerrådet har mottatt hittil i år, har 118 av dem dreid seg om Tesla.

— Vi forventer at Tesla ser på tjenestene sine overfor forbrukerne. Møller bil kommer også høyt opp på motpart-listen vår, men selskapet har en langt høyere markedsandel, sier Pia Cecilie Høst, leder for Forbrukerdialog i Forbrukerrådet, i rapporten.

 

Kilde:
Dagens Næringsliv

Stikkord: Bil, ElonMusk, tesla