Hopp til navigasjon Hopp til innhold
RapidE lanseres i 2019. Samtlige av bilene er allerede reservert. (Ill.: Aston Martin)

– Vi skal tilby luksus for dem som ønsker mer enn Tesla

– Kundene våre vil neppe ha Ludicrous-modus.

Det er to år siden Aston Martin avslørte sin hel-elektriske RapidE.

Fnyser av Ludicrous-modus
Det er ingen flere detaljer om bilen, men målet er minst 800 hestekrefter 321 km rekkevidde. Prisen skal ligge på mellom 1,6 og 2 millioner kroner.

Det nye nå er at Aston Martins sjef, Andy Palmer, snakker om Tesla og hvordan de ser eget selskap i segmentet.

Selskapet tror de vet hvordan de kan skaffe seg kunder – de mener nemlig det er kunder der ute som vil ha mer luksus enn det Model S kan gi dem:

«For meg er Tesla en veldig troverdig konkurrent i premium-markedet, mot Daimler, BMW, Audi og de andre. Men de er ikke i den øvre del av luksusmarkedet der vi er.

De fleste som kjøper en modell S, kjøper den med alt tilbehøret. De er ikke begrenset av penger; de er begrenset av tilbudet. Tesla er derfor ikke en konkurrent.

Vi ser etter de som ser etter noe over Tesla. Den kunden ser sannsynligvis ikke etter Ludicrous-modus. Vårt tilbud vil ha svært troverdig akselerasjon, lik en bensin Aston Martin, men du vil kunne kjøre bilen raskt hele veien rundt Nürburgring uten effektreduksjon eller at bilen stopper.»

Noen millioner å bruke på bil? Alle er lovt bort, dessverre
Lyst på bilen til den kjente bilprodusenten? For sent! Av de 155 modellene som blir reservert og sendt eierne i 2019, er det ingen igjen – det blir nemlig kun produsert 155.

Electrek er dog ikke helt enige i at alle som handler en S, handler de dyreste modellene.

Det er heller ikke tilfellet i Norge, viser Teslastats.no. Det er nemlig SP85 (etterfulgt av S75D og S90D), og ikke toppmodellen 100D, som er mest populær i Norge av over 15 000 registrerte S-modeller.

 

Kilde:
Electrek

Stikkord: astonmartin, Bil, tesla