I fjor lanserte Instagram Stories-funksjonen som var en direkte konkurrent til Snapchat. Det ser så langt ut til å være en suksess.
150 millioner daglige brukere
TechCrunch har vært i kontakt med analytikere, kjendiser fra sosiale medier med flere som alle har opplevd en nedgang i Snapchat-bruken etter at Instagram Stories ble lansert.
Flere av disse har opplevd mellom 10 og 40 prosent nedgang i Snapchat-trafikken. Instagram Stories går, ifølge kildene til TechCrunch, helt forrykende godt.
25 uker etter lansering har Stories nådd 150 millioner daglige brukere. Det er det samme antallet for hele Snapchat-appen per juni 2016. Siden den gang har ikke sistnevnte annonsert noen høyere tall.
Annonse
Snapchat faller, Instagram øker
Agenten Charlie Buffon representerer en håndfull med tidligere Vine-stjerner. Til TechCrunch forteller han at en av hans fremste klienter hadde rundt 330 000 Snapchat-visninger om dagen fra sendt 2015 til juni 2016. Rundt desember i fjor var tallet på 205 000–250 000 per dag.
«Det er tydelig for oss at den vanlige brukerens Snapchat-bruk har gått ned betydelig siden lanseringen av Instagram-stories», forteller agenten til TechCrunch.
Hanna Stocking er en annen stjerne som opplever Snapchat-nedgang. Stories falt fra 150 000 i midten av august til 90 000 i midten av januar. Dog har hun opplevd massiv økning på andre sosiale medier som YouTube og nettopp Instagram der hun økte fra 1,2 til 4,3 millioner følgere i løpet av samme periode.
Bruker du Snapchat mindre etter at Instagram Stories ble lansert?
Kilde:
TechCrunch
Annonse
Annonse