Hopp til navigasjon Hopp til innhold
GoldenEye007 i ny drakt (Ill.: YouTube / Nintendo)

Se det klassiske GoldenEye 007 i ny drakt

Spill: Et herlig tilbakeblikk med ny grafikk

Hvis du som meg brukte mange timer for TV’en sammen med venner og spilte GoldenEye 007, da vil du sette pris på denne videoen. YouTube brukeren, og 3D designeren Jude Wilson, er den som har gitt oss en smak på hva UE4 kunne gjort for spillet idag.

Et av de store
GoldenEye 007 kom ut i 1997, og var ekslusivt til Nintendo 64. Det var orginalt ment å være en «on-rails-shooter», men ble omgjort til en fullblods FPS. GoldenEye 007 solgte over 8 millioner eksemplarer til N64, og er det 3. mest selgende spillet til konsollen noensinne.

Spillet har en en-spiller kampanje hvor spilleren har rollen som den hemmelige agenten James Bond. Oppdraget er å stoppe et kriminelt syndikat fra å bruke et satelittvåpen mot London for å skape en global finansiell krise.

Det som de fleste av oss husker best med dette spillet er nok dens split-screen multiplayer modus. Hvor opptil fire spillere kunne kjempe mot hverandre i forskjellige Deathmatch moduser.

Bare en smakebit
Så ta deg fri noen minutter fra ditt viktige arbeide og se denne lille smakebiten på hvordan GoldenEye 007 kunne ha vært om spillet skulle vært laget med Unreal Engine 4.

Se video:

Kilde:
Engadget

 

Stikkord: goldeneye007, Spill, UnrealEngine4