Annonse


Det tok Apple to år å erkjenne dette

Vissse MacBook Pro-maskiner solgt mellom februar 2011 og desember 2013 kan oppleve «forvrengt video, ingen video eller uventede omstarter.»

ITavisen skrev om problemene tidlig i januar i fjor. Senere fikk Apple et massesøksmål i fanget. Nå rydder de endelig opp.

Gjelder disse modellene
Dette har det tatt to år for Apple å innrømme, men nå har de endelig iverksatt et serviceprogram for de rammede maskinene:

* MacBook Pro (15-tommers, tidlig 2011)
MacBook Pro (15-tommers, sent 2011)
MacBook Pro (Retina, 15-tommers, midten av 2012)
MacBook Pro (17-tommers, tidlig 2011)
MacBook Pro (17-tommers, sent 2011)
MacBook Pro (Retina, 15-tommers, tidlig 2013)

Annonse


Tråden, «2011 MacBook Pro and Discrete Graphics Card», som startet det hele på Apples supportforum er datert 1. februar 2013, har over 12 000 svar og 4041745 visninger

Må gjøres før februar neste år
«Apple eller Apple-autoriserte serviceleverandører tilbyr gratis reparasjon av MacBook Pro-systemer som er berørt av dette. Du finner informasjon om de berørte modellene og servicealternativene nedenfor.

Reparasjonsprosessen er tilgjengelig i USA og Canada fra og med 20. februar 2015. I andre land er den tilgjengelig fra og med 27. februar 2015.»

Opplever du problemer må du levere inn maskinen på service før 27. februar 2016 eller «tre år etter den opprinnelige salgsdatoen, avhengig av hvilket alternativ som gir deg lengst dekning».

Gjør dette
Slik går du frem for å få support på maskinen om du har merket følgende symtomer:

* Forvrengt eller forstyrret bilde på dataskjermen
* Manglende bilde på dataskjermen (eller ekstern skjerm) selv om datamaskinen er på
* Datamaskinen starter på nytt uventet

Da gjenstår det bare å innrømme at visse iPhone 6-enheter er feilprodusert noe som betyr at de gir etter ved volumknappen, selv uten å ha fått en trøkk. Vi venter.

Kilde:
Apple

Annonse