Ifølge en undersøkelse stjeler Apple 33 prosent av kundene sine fra Samsung, mens Samsung kun henter 11 prosent fra Apple.
Interessante tall fra mobil-bransjen
Andre interessante tall viser at de som kjøper en Samsung-mobil oftere kommer fra en HTC, Motorola og Nokia, mens BlackBerry-brukere ofte flytter over til iPhone.
Undersøkelsen fra Fortune og Intelligence Research Partners avslører også flere andre interessante tall:
* 42 prosent av de som handlet en Apple-mobil i USA mellom juli 2012 og juni 2013 oppgraderte fra en iPhone.
Annonse
* 43 prosent av Samsungs kunder har tidligere eid en Android-mobil, men ikke nødvendigvis fra Samsung.
* Samsung-mobiler er mer populære i aldersgruppen 35 til 44 år.
* 20 prosent av Apples iPhone-kunder har i løpet av det siste året kommet fra en Android-mobil, men bare 7 prosent av Samsung-kjøpere har tidligre eid en iPhone.
* Apple har fler kunder mellom 18 og 24 år, og 25 til 34 år.
* Personer som har fullført college, en master eller en doktorgrad velger oftere iPhone.
* Samsung henter flere kunder som kommer fra såkalte «feature phones» (altså ikke smartmobil) (37 prosent), enn hva Apple gjør (26 prosent).
Kilde:
Fortune
Annonse