GALAXY

Annonse


– Vi skal doble innsatsen

Android-baserte nettbrett har hittil ikke utgjort stor fare for iPad-dominansen, men det vil endre seg i 2012, mener Googles Andy Rubin.

I følge Google er det hittil blitt solgt 12 millioner Android-nettbrett, og selskapet innrømmer selv at det er mindre enn de hadde håpet.

Bygger videre
Derfor setter de i gang med ny strategi for året, og vil fremover satse mer på å selge økosystem-konseptet til kundene.

I følge Rubin forstår ikke alle kundene sammenhengen mellom Android-nettbrett og resten av operativsystemet, og det er deres jobb å opplyse brukerne om det.

Annonse


Dessuten er det essensielt med flere applikasjoner som bygger på styrkene til Android på nettbrett, og det er opp til utviklerne å satse på å designe programmer som fungerer like bra på forskjellige formater.

Rubins konklusjon er at Google kommer til å satse knallhardt i 2012 på å bevisstgjøre både kunder og utviklere.

Hundretusener
Android på mobiltelefoner gjør det imidlertid glimrende: Google annonserte i dag at de har passert 450.000 apps, at det daglig gjøres 850.000 aktiveringer av nye enheter, og at det totale antallet Android-enheter på verdensbasis er nå over 300 millioner.

Kilder:
The Verge
Google

Annonse