Det pleide å være 9:42. Men nå viser alle annonser for iPhone (og iPad) 9:41. Hvorfor akkurat dette tidspunktet?
Mysterium i årevis
Mysterier har opptatt journalister, Apple-fanboys og mange andre i årevis. Flere har spurt Apple, uten å få noe ordentlig svar.
Men nå tar en tidligere Apple-ansatt endelig bladet fra munnen.
Videoer fjernet
Bob Borcher jobbet inntil nylig som såkalt markedsingeniør for Apple. Det vil si at han var med på å legge opp strategien for hvordan Apples produkter skulle presenteres.
Annonse
YouTube-videoene som viser Borchers foredrag for markedsføringsstudenter er nå fjernet – noe som (dersom man kan tillate seg å være aldri så lite konspiratorisk) kan tyde på at Apple ikke helt liker at han røper «statshemmeligheter» som denne.
Og nå…!
Og så til selve hemmeligheten:
Jo, det er ifølge Borcher så enkelt at Apples presentasjoner alltid begynner kl. 9 på morgenen.
De venter nøyaktig 40 minutter før de presenterer en ny iPhone eller ny iPad.
I størst mulig grad prøver de å synkronisere klokka på de nye produktene, slik at det ser ut som de blir presentert i sanntid.
Så vet vi altså det.
Kilder:
Business Insider
Redmond Pie
Macnn.com
Annonse