Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Walid Abu-Hadba hos Microsoft mener ikke Google er noe kreativt selskap.

Microsoft: – Google er defensive

Chrome OS er ren taktikk, mener programvaregiganten.

Walid Abu-Hadba hos Microsoft mener ikke Google er noe kreativt selskap.
Microsofts Walid Abu-Hadba tror Chrome OS kun er en taktikk for å holde konkurrentene unna søkemarkedet.

– Defensive

– Det meste av hva Google gjør er defensivt, mener Walid Abu-Hadba i et intervju med VentureBeat i forbindelse med lanseringen av Silverlight 3.

Uttalsen kan tolkes dit hen at Microsoft mener at Google ikke er noen innovatør, men kun et selskap som vil holde på sin posisjon i søkemarkedet ved å presse andre selskap til å prøve å holde følge på andre marked som f.eks. OS-markedet der Google allerede har kommet et stykke med mobil-OSet Android.

– Adobe kan dø ut

Det Google tjener penger på er søk og det kommer ikke til å endre seg med Chrome OS. Det blir nemlig gratis. Det er Google-søk og Google nett-programmer selskapet skal tjene penger på.

Han går også kraftig ut mot Adobe. Microsoft prøver nemlig å slå Adobe Flash med Silverlight som nylig ble lansert i versjon 3 med blant annet HD-GPU-støtte. Abu-Hadba tror Adobe enten kommer til å dø eller forandre seg kraftig: – De vet ikke hvordan de skal samarbeide med utviklere.

Kilde:
VentureBeat

Stikkord: adobe, adobe flash, chrome, chrome os, flash, Google, Microsoft, os