Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Hengt ut på svarteliste

IP-telefonselskapet Tellme gjorde alt riktig. Likevel havnet de på Post- og teletilsynets svarteliste over useriøse leverandører.

Tellme
– Vi synes ordningen med en eget klagenemnd for teletjenester er helt utmerket. Og da vi fikk faktura fra Forbrukerrådet betalte vi umiddelbart. Ja, vi betalte til og med to ganger, sier administrerende direktør Arve M. Aasbak til ITavisen.

Like fullt kom selskapet hans med på listen over selskaper som ikke vil være med på ordningen. Denne listen publiserte Post- og teletilsynet fredag, til skrekk og advarsel.

Årsaken var i følge Aasbak at Forbrukerrådet sendte ut feil kontonummer. Dermed fikk de aldri noen kontrakt å skrive under på. Avdelingsdirektør Torstein Olsen i Post- og Teletilsynet sier til TV2 Nettavisen at årsaken til at kontrakten ikke har blitt innsendt er uklar.

Tellme er nå strøket fra listen over selskaper som ikke vil være med i kontrollordningen. Samtidig er de tatt inn igjen på Post- og teletilsynets prisoversikt Telepriser.no.

Torstein Olsen utelukker ikke at flere selskaper kan bli fjernet fra svartelisten.

Stikkord: internett