Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Reklame på vei inn i RSS

RSS-feed har så langt vært reklamefri sone på nettet. Men nå mener markedsføringsekspertene at tiden er inne for å endre på det.

RSS ITavisen.no
For de som ennå ikke har helt klart for seg hva RSS (Real Simple Syndication) er, kan vi enkelt forklare at det dreier seg om å organisere nyheter fra ulike kilder på nettet etter eget hode, i ett og samme vindu.

Slik unngår du både reklame og atikler som ikke interesserer deg.

– Reklamen står for døra

Så lenge det varer. For nå har reklamebransjen begynt å interessere seg for formatet, som utgjør en stadig større del av nett-trafikken.

– Det som etter min mening nå skjer er at RSS er I ferd med å vokse opp til å bli et seriøst medium. Derfor kommer også reklamen, sier direktør Scott Rafer i selskapet Feedster til Wired.com.

Søkemotor

Feedster leverer en søkemotor for RRS-tjenester på nettet, som ikke alltid er like lett å finne på egenhånd. Feedster har etter hvert blitt for blogger (nett-dagbøker) og RSS det Google er for web.

ITavisen.nos RSS-feed får du ved å legge denne adressen inn i RSS-leseren din/rss.php. Laser du ned den norske nettleseren Opera, får du RSS-leser med på kjøpet.
Her er utvalg av andre RSS-lesere:
For Windows
For Mac OS X
For Linux (Straw)

Stikkord: internett