Annonse


Betaler fartsbøter som PR-stunt

For å promotere det kommende bilspillet Burnout 2 for Playstation 2, har Acclaim Entertainment bestemt seg for å gi en klask på ryggen til alle med sansen for bilkjøring i høy hastighet.

Spillutgiveren har nemlig erklært at de vil tilby seg å betale boten for alle briter som blir tatt i fartskontroll av fotobokser den 11.oktober.

Britiske transportmyndigheter er langt fra fornøyde med PR-utspillet, og mener dette er en direkte oppfordring til uansvarlig kjøring og lovbrud, ifølge nyhetstjenesten ZDNet.

Gjelder ikke Norge

Burnout 2 lanseres senere i oktober her i landet, men importør KE Media kan fortelle at det ikke blir snakk om å betale fartsbøtene for norske bilister.

Annonse


– Nei, dette blir nok litt for spesielt for det nordiske markedet, sier Peter Jakobsen i KE Media til ITavisen.no.

Flere ville stunts

Dette er ikke første gang spillselskapet Acclaim finner på eksentriske markedsføringsstunts. I august fristet de med 5 800 kroner til briter som offisielt skiftet navnet sitt til Turok, hovedpersonen i Acclaims dinosaurspill.

Og ikke nok med det – tidligere har selskapet også tilbudt seg å dekke begravelser for de med dårlig råd…under litt spesielle betingelser:

– Da Acclaim lanserte spillet Shadowman for en tid tilbake, tilbød de seg å betale begravelser for alle som sa seg villige til å ha spillets navn og logo inngravert på gravstøtten, forteller Jakobsen.

Annonse