Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Samtidsmusikk på MMS

Reklamebyrået Bates skal bruke MMS i en testkampanje for samtidsmusikkfestivalen Magma i Berlin.

Man skulle tro at det var pop, dance eller techno som først ville bli lansert med de nye MMS (Multi Media Messenging) videomeldingene for mobiltelefon. I stedet er det den langt smalere, seriøse samtidsmusikken som først får æren av å være først ute når reklamebransjen kasters seg på det nye formatet.

For de innovative

– Målgruppen for kampanjen er de mest innovative og samtidsorienterte personene som allerede er oppe og står med den nye terminalen. Avsenderen er Magmafestivalen som på sin side ønsker å profilere seg og festivalens innhold ovenfor en målgruppe som til de grader orienterer seg om kunst, moderne teknologi og moter, heter det i en pressemelding fra Bates.

Smal gruppe

Bates samarbeider med Telenors mobilportal Djuice om kampanjen. Et lyd- og bildebudskap i MMS-formatet bli sendt til en svært smal målgruppe som fyller to kriterier: de har meldt interessert for samtidsmusikk og de har enten Ericsson T68i eller Nokia 7650 – de to eneste mobiltelefonene på markedet så langt som støtter MMS.

Magma-festivalen er en videreføring av Nordiske Musikkdager, og går av stabelen i Berlin 23. november.

Stikkord: Mobil