ITfinans

Annonse


Microsoft skjerper salgsorganisasjonen

ITfinans– I stedet for å fokusere på å selge enkeltprodukter, slik som operativsystemet Windows eller kontorpakken Office, så skifter Microsoft nå sakte til en annen modell, der en skal selge et utvalg produkter, som er laget for spesielle målgrupper, som for eksempel finansielle tjenester, melder nettavisen News.

Stables om

Det er en stor omorganisering. 450 nye selgere skal rekrutteres det neste året.

Prosessen startet i april, med en omorganisering av salgsorganisasjonen som kostet toppsjefen Rick Belluzzo jobben. Microsoft splittet avdelingen i sju på bakgrunn av produktgrupper.

Tidligere denne uka ble det bekjentgjort at salgsorganisasjonen organiseres vertikalt med følgende bransjer som arbeidsområde: Finans, telekom, lokale myndigheter, føderale myndigheter, utdanning, detaljhandelen, helse, bilbransjen, høyteknologi, olje og gass, media og underholdning og konsulenter/ dataselskap.

Annonse