Hopp til navigasjon Hopp til innhold

CUBE-TEST: Star Wars Rogue Leader

Kan du håndtere en Y-Wing?

Rogue Leader følger arven fra Rogue Squadron og Rebel Assault, og setter deg resolutt bak spakene til diverse romskip og farkoster som burde være velkjent for de som er veltraverserte i Star Wars-universet – X-Wing, A-Wing, Y-Wing, B-Wing, og Millenium Falcon inkludert.

I motsetning til Battle for Naboo, en heller selsom Star Wars kjøretøy-spill, oppleves Rogue Leader som gjennomført og vellykket. Skipene er intuitive å kontrollere (selv om finsiktingen fremdeles er litt trass), og følelsen av å faktisk være til stede i store galaktiske kamper er stort sett tilfredsstillende gjennom hele spillet.

Stjernegrafikk

Rogue Leader er et spill som virkelig viser at Gamecube er god for mer enn søte små rørleggere og soppknaskende kosedyr.

Grafikken er skarp, detaljert, og flyter avgårde med lekende overbevisning uansett hvor mange Tie-Fightere, X-Wings, og enorme Destroyere som måtte befinne seg på skjermen til enhver tid.

Det eneste man kanskje kunne ønske seg er litt mer variasjon rundt temaet, enn simpelthen å bare finne neste fiendtlige mål i kryssiktet og fyre løs. For selv om de nydelig omgivelsene og iscenesettelsene er godt varierte, grunner selve spillets løp likefremt ut i en standard shoot-em-up.

Riktignok er det lagt inn en del spennende tvister, som det obligatoriske Death Star Canyon-run’et, og å fly snubletråder gjennom føttene på AT-ST Walkers, men de plotmessige finurlighetene og simulator-dybden som for eksempel var å finne i X-Wing og Tie-Fighter-spillene uteblir.


(Du trenger Flash Player for å se skjermbildene.)

Stikkord: gamecube_test, spilltester, testprodukt