British Telecom (BT) sitter på muligheten til å nå alle abonnenter i England, slik Telenor gjør det i Norge.
Ved å tilby et abonnement som kun gir aksess, ønsker BT å få flere abonnenter over på xDSL teknologi i stedet for oppringt forbindelse mot internett.
ISPene overflødige
I følge BT er Internettilbyderne overflødige for veldig mange abonnenter. Det eneste de kan tilby kundene sine er e-post og brukerstøtte.
E-post får man i dag gratis «over alt» på Internett, og brukerstøtte er i stor grad aksessrelatert. Dette gjør at mange kunder er interessert i et abonnenment som kun gir dem aksess til internett, skriver Silicon.com.
Annonse
Billigere og raskere
BTs nye Direct DSL-produkt gjør nettopp dette. Et DSL-basert abonnement som ikke gir e-post og kun aksessrelatert brukerstøtte.
Dette får prisen på et ADSL-abonnement ned i et par hundre kroner per måned. Dette skal igjen føre til at stadig flere briter har fast internettilkobling hjemme.
Når skal vår egen telegigant komme med et lignende initiativ?
Annonse