Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sexy XP-reklame ble for frekk

En reklamefilm for Office XP ble trukket fra nettet en knapp dag etter at den ble lagt ut. Men var årsaken at innholdet ble for sexy, eller at ingen egentlig skjønte poenget?

Office XP reklame
Reklamefilmen tar utgangspunkt i en for mange velkjent situasjon, og sklir etter hvert ut i en noe diffus kobling mellom sex, smart-tags, og datasikkerhet. Hva Microsoft egentlig mener er kan synes noe uklart…men sexy er det, i det minste.

Filmen viser et ungt par i full gang hjemme i stua. Etter mange sekunders pinlig og resultatløs fomling med BH-stroppen, dukker nemlig en hurtigmeny opp i løse luften, hvorpå vår mannlige hovedrolleinnhaver lettet ruller seg ned til menyvalget «Gleich öffnen». Vi regner med dette er utenlandsk for «få’n av, baby».

Uansett, i det vår helt endelig tror ting skal kunne fortsette som planlagt, dukker en ny dialogrute opp og ber om passord. Jenta smiler lurt, og Office-logoen dukker akkompagnert av teksten «The unexpected eXPerience»

Men hva betyr det?

Flau fikling med passordbeskyttet BH ble kanskje for mye for sveitsiske nettsurfere, men man kan jo samtidig lure på hva budskapet i filmen egentlig skal være. Vanskelig å komme til saken i Office XP? Microsoft passer på at du ikke gjør noe usømmelig? Smart-tags sinker sexlivet? Alt er veldig tungvint?

Microsoft har foreløpig ikke presentert noen forklaring på hvorfor reklamen forsvant så og si umiddelbart etter at den ble lagt ut Microsofts sveitsiske hjemmesider.

Heldigvis har AdCritic klart å snappe den opp, så du selv kan ta en titt på www.adcritic.com.